Kako se boriti s vječitim negativcima?

17. kolovoza 2019.

Foto: Pixabay

Na poslu se oko nas nerijetko nalazi netko tko stalno nešto prigovara i nikada ne kaže ništa pozitivno. Emocije su zarazne i brzo se šire, a one negativne u tome prednjače, što je loše i za posao i za produktivnost, ali ponajviše za naš radni moral.

Ljudi koji stalno prigovaraju izvlače energiju i isišu zadovoljstvo iz nas koje nam je potrebno za poslovnu kreativnost, kaže Marie McIntyre, trenerica karijere i autorica knjige Tajne uspjeha u uredskoj politici.

Iako ne možete kontrolirati ono što drugi rade, moguće je spriječiti utjecaj tih negativnosti na vaš rad.

Ako radite zajedno s velikim prigovaračem, pokušajte naći uzrok problema, kaže Lynn Taylor, stručnjakinja za radna mjesta i autorica knjige Utamničite svoga zlobnog uredskog tiranina. “Prigovaraju li oni zato što se osjećaju nesposobnima, osamljenima, strahuju li, osjećaju li se nelagodno? Događa li se to svakoga dana u isto vrijeme? Pronađite rješenja koja vam u tome mogu pomoći”, kaže Lynn Taylor.

Kada su ljudi uplašeni i boje se nečega, počinju prigovarati kao način kopiranja. Potraga za korijenom tog razloga pomaže riješiti neke od strahova koji uzrokuju prigovore. S druge strane, oni koji prigovaraju trebaju publiku i ako im ne date prostora za kukanje, otići će negdje drugdje. “Ako im dopustite da se isprazne prigovorima, to ne rješava problem nego ga još pojačava”, ističe Marie McIntyre.

Promjena teme razgovora također može biti način kako to spriječiti. “Kad ste na poslu, a netko vam se uporno žali, kao izliku možete reći da razumijete kako je to frustrirajuće, ali da se morate vratiti poslu", dodaje Marie McIntyre.

Prigovaranje ruši moral

Iako je pridruživanje kukanju jako privlačno, to će samo pojačati prigovore, a prigovarač će vas ujedno prepoznati kao osobu otvorenu za takve razgovore.

Ako blisko surađujete s takvom osobom i morate je sretati često, postavite jasne granice. “Imajte cilj i držite ga se", kaže Hallie Crawford, certificirana karijerna trenerica. “Dajte osobi jasno do znanja da imate samo 30 minuta vremena i strukturirajte interakciju što je više moguće. Ako prigovarač dolazi u vaš ured, ustanite i tako ćete uspješno ograničiti takav razgovor", dodaje Hallie Crawford.

Drugi način da oslabite onoga tko stalno prigovara jest da mu objasnite kako se vi mijenjate u skladu sa situacijama na poslu. “Donesite jasnu odluku da ćete prestati prigovarati jer vam to ruši moral i kako ćete promijeniti svoj fokus rada”, dodaje Marie McIntyre.

Teško je reći nekomu da ima negativan stav koji utječe na vaš rad. Stručnjaci ističu kako je dobro toj osobi reći da morate s njome razgovarati o osjetljivoj stvari i da je dobro da je pitate želi li otvoreno razgovarati o tome. Na taj je način nećete zaslijepiti nečime što će joj biti možda neugodno, a istovremeno će biti manje obrambeno raspoložena i imat će vremena pripremiti se za razgovor.

Ako se situacija zaoštri i to bitno djeluje na vašu produktivnost, zamolite pomoć vođe tima. Odlazak šefu može biti rizičan i može i vas predstaviti kao osobu koja prigovara, tako da je pri tome taktika jako bitna. “Postavite to kao poslovni problem, a ne osobni. Menadžeri mrze osobne probleme”, ističe Marie McIntyre. 

Dobar način da se riješite gubitka vremena i produktivnosti zbog prigovarača jest isticanje zabrinutosti da to utječe na moral u uredu i da imate probleme u obavljanju posla. “Probajte ponuditi rješenje situacije ili nekoliko ideja. Ako želite biti timski igrač, morate pomoći osobi koja se ne osjeća dobro”, zaključuje Hallie Crawford.

P.hr/K. Sočković