Marketing u izazovima digitalnog doba

19. travnja 2019.

Foto: Shutterstock

Dio smo digitalnog doba htjeli mi to ili ne, a tehnologija ubrzava životni ritam i donosi nam nove pogodnosti, promjenu načina komuniciranja te omogućuje povezivanje i s najudaljenijim kutovima svijeta. Promjene su vidljive u svim segmentima poslovanja, pa tako i u marketingu, pogotovo ako se uzme u obzir da globalne investicije rastu iz godine u godinu. Tako se primjerice samo u 2017. godini one penju na više od  559 milijardi američkih dolara. Tehnologija nam omogućuje puno toga, ali uz to zahtijeva i prilagodbu i učenje. Novi načini stupanja u kontakt s potrošačima, novi kanali promocije, novi alati te globalno tržište pred marketinške stručnjake stavljaju nove izazove. "Digitalizacijom i uvođenjem novih tehnologija marketing se neprestano razvija. Struka se u posljednjih 10 godina rapidno promijenila. Alati koji se koriste danas, prije šest godina nisu postojali ili se uopće nisu koristili", istaknuo  je Luka Duboković, direktor BBDO-a Hrvatska.


 
Izazovi s kojima se marketing susreće nisu samo tehnološke prirode. Naime, nedostaje im i kvalitetne radne snage. Sve brža promjena načina poslovanja, a nedovoljno brza prilagodba obrazovnih institucija potrebama tržišta dovodi do diskrepancije između znanja koja studenti dobivaju na fakultetima i znanja koja su potrebna za uspješno obavljanje posla.

"Jedino iskustvo može pridonijeti uspješnosti marketinških stručnjaka te je konstantno učenje jedan od zahtjeva koji, brzo mijenjajuća marketinška struka, nameće svojim djelatnicima", smatra direktor McCann reklamne agencije Tomislav Presečki.


 
Marketinški sektor u Hrvatskoj prati trendove koliko god to tržište dopušta. Važno je uzeti u obzir kako se lokalno tržište razlikuje od svjetskog, a Hrvatska je posebna po velikoj ulozi koju tradicionalni mediji igraju u razvijanju marketinškoga miksa.

"Kod nas su tradicionalni mediji jaki i ostat će jaki još koju godinu, dok je npr. Azijsko tržište u potpunosti implementiralo digitalne načine promocije. Za uspješnost marketinških kampanja u Hrvatskoj potrebno je pronaći balans između novih i tradicionalnih medija", rekao je direktor 404 agencije Nikola Vrdoljak.



Tehnologija mijenja i transformira poslovanja, od samog agencijskog modela i načina suradnje s klijentima, do potrebe angažiranja različitih profesija od kojih neke nisu ni postojale, ali i do promjene specifičnog načina razmišljanja. Uz sve to, pojavili su se i novi kreatori sadržaja, a došlo je i do pojave prosumera, tj. pojedinaca koji i produciraju i konzumiraju sadržaj.

"Hrvatsko tržište još uvijek nije u potpunosti otvoreno za nekonvencionalni pristup rješavanju problema. Nama funkcija još uvijek diktira formu i ne radimo na projektima iz lartpurlartističkih razloga. Na svu sreću, mi nismo umjetnici pa ne moramo sebe izražavati, ali naša kreativnost nam uvelike pomaže u rješavanju zadataka koje nam naši klijenti zadaju", kaže Davor Bruketa iz agencije Bruketa&Žinić&Grey.


 
Današnja publika zna što želi, a ako ne može doći do sadržaja koji traži, proizvest će svoj. Upravo influenceri tu djeluju kao novi mediji zato što distribuiraju sadržaj, te su postali novi partneri marketinških stručnjaka.
Izazovi koji su pred marketingom nisu nepremostivi, ali zahtijevaju vrijeme, trud i ulaganja. Digitalizacija će nam i dalje donositi nove alate, nove tehnologije i nove načine poslovanja, a mi se moramo prilagoditi i nastaviti razvijati u skladu s tehnološkim napretkom.
 

Bartol Uhač