Maša Zibar u BizCastingu: Ne sramim se i stojim iza svakog svog sadržaja

17. svibnja 2020.

S gotovo 100.000 pratitelja i na YouTubeu i na Instagramu Maša Zibar, poznata i kao Mashin' the Beauty, gošća je novog izdanja BizCastinga i voditeljice Ane–Klaudije Štilinović. Ova 32-godišnja online poduzetnica je vloggerica, youtuberica, podcasterica i svakako - influencerica. Biznis influencera danas se prepoznaje pod terminom influencer marketing, koji utjecajni Forbes definira kao odnos između brenda i influencera. Forbes tako piše da influencer promovira proizvode ili usluge brenda putem različitih medija, Instagrama i/ili YouTubea, ali ga treba razlikovati od celebrity potpore brenda jer je influencer marketing više od povezivanja slavne osobe s brendom. Influenceri moraju biti pouzdani u svojoj niši i zadržati odanost pratitelja.

"Kad ljudi pitaju čime se baviš, mnogim influencerima zapravo je neugodno reći da su influenceri. Ja s time nemam problema, ne sramim se toga i stojim iza svakog svog sadržaja", kaže Maša, koja otkriva kako se time bavi u posljednje tri godine, a sa svojim snimanjima započela je prije sedam godina.

"Mislim da smo jedina 'struka' koja mora opravdavati svoj posao, svoj rad i svoju zaradu; nisam čula da itko i o jednoj struci priča kao što se priča o nama. Uvijek moram opravdavati kako to ja uspijem zaraditi novac, a samo se slikam i postam", kaže Maša i dodaje da, za razliku od drugih influencera, ona više koristi videosadržaj.

Masa i Ana Klaudija Maša Zibar i Ana–Klaudija Štilinović / Foto: BizCasting

Važno je biti proaktivno kreativan 

Maša otkriva kako je u svijet poduzetništva ozbiljnije ušla 2017. godine i od tada mora razmišljati o milijun stvari - jer to nije samo izlazak na ulicu, fotografiranje i objavljivanje, nego ozbiljan posao. Kaže kako u videima pušta svojim pratiteljima da ulaze u njezin život te kroz smijeh dodaje da često o njoj znaju više nego ona sama, no otkriva da, unatoč tome, jedan dio privatnosti drži za sebe jer se nije dobro previše ogoliti. 

O poslovnoj strani Maša ističe kako do sad nije imala problema kada je u pitanju poštovanje ugovora te, uz izuzetak nekoliko malo duljih nepoštovanja rokova plaćanja, nije imala većih problema.

"S mnogim agencijama i brendovima potpisujem ugovor kako bismo se zaštitili i oni i ja, tako da mogu reći da do sada nisam imala neugodnih situacija", kaže Maša. U gotovo 90 posto slučajeva klijenti se javljaju njoj, ističe, ali za sebe zna reći da je proaktivna te često svojim mlađim kolegama savjetuje da se potencijalnim klijentima jave s gotovom i razrađenom idejom.

"Mogu reći da dobivam jako mnogo povratnih informacija od brendova koji kažu da im se sviđa pristup kada im se sam influencer javi jer ponekad oni nemaju vremena razmišljati, a nekad čak nisu ni dovoljno kreativni. Znači, uvijek treba probati, no ne biti nasilan, doći s konkretnom idejom i gotovim rješenjem, pa ako prođe, prođe, a ako ne, nisi se osramotio, nego si pokazao kako te zanima i da voliš taj brend", kaže Maša te otkriva da bi voljela, za promjenu, da sami brendovi pokušaju biti malo kreativniji. 

"Naravno da ja najbolje poznajem svoju publiku, svoj kanal i znam što može proći, ali meni treba dobar, detaljan brief od klijenta o tome zašto je izabrao mene, što mu sviđa, pa da zajedno dođemo do nekog rješenja - da nije samo 'ej, daj mi instagram-post ili video'. Zato se događa da svi imaju iste slike, da su svi na istim pozicijama, upravo zato što nema te kreativnosti", otkriva Maša i dodaje kako je ipak najljepše raditi s onim brendovima s kojima je moguće realizirati neku vrstu dugoročne suradnje.

 Maša ZibarMaša Zibar / Foto: BizCasting

O samim rezultatima suradnje ističe kako oni ovise od brenda do brenda, odnosno od onoga što oni ustvari žele. Ako žele vidjeti porast prodaje nakon što je stavila story, onda će joj dati tracking code, koji ona stavlja na swipe up i oni će tad imati točnu brojku koliko je ljudi s njezine objave došlo na njihov web shop i, na kraju, koliko ih je kupilo taj proizvod. Ako žele vidjeti koliki je doseg, onda će pratiti neke druge pokazatelje.

"Sve ovisi o tome koji je cilj. I to je jako bitno za sve one koji se bave ovim poslom; znači, kad ideš u suradnju s brendom, moraš znati koji je njihov cilj, što žele dobiti. Na kraju, najbitnije je da ostvariš klijentov cilj i onda će ti se on javiti ponovno", kaže Maša te ističe da su analitike koje se mogu dobiti s društvenih mreža fantastične.

Maša otkriva kako nastavlja sa svojim podcastom i YouTube kanalom, a najavljuje i neke nove stvari koje u Hrvatskoj još nitko nije pokrenuo. 

P.hr/I.Grgić