Najveći dalmatinski poslodavac: Ljudi su najvažniji resurs za svaku tvrtku

6. prosinca 2019.

Foto: Privredni

Splitski Tommy dobitnik je ovogodišnje Plakete Zlatna kuna u kategoriji velikih tvrtki, koju dodjeljuje Hrvatska gospodarska komora - ŽK Split. Ovaj trgovački lanac i najveći poslodavac u Dalmaciji u 2018. ostvario je ukupni godišnji prihod od oko 2,9 milijardi kuna ili 152,5 milijuna kuna više u odnosu na 2017. godinu, dok je ostvarena neto dobit iznosila 125 milijuna kuna. Povezana Tommyjeva društva lani su također ostvarila rast prihoda i dobiti; Petason je ostvario ukupni godišnji prihod u iznosu od 230,5 milijuna kuna i dobit od 2,3 milijuna kuna, dok je Bobis lani imao prihod od gotovo 140 mlijuna kuna i dobit od 1,2 milijuna kuna. Bobis je pred realizacijom investicije u gradnju novoga suvremenog pogona, vrijedne između 14 i 15 milijuna eura.

Jako je dobra i 2019.

Tijekom svih godina poslovanja Tommy ostvaruje kontinuirano povećanje profitabilnosti i efikasnosti poslovanja, na čemu se u velikoj mjeri temelji njegov investicijski potencijal. Samo u protekloj godini investirali su oko 300 milijuna kuna u unapređenje tehnologije poslovanja i širenje prodajne mreže koja obuhvaća više od 212 prodajnih mjesta na području devet hrvatskih županija, a dnevno ih posjeti više od 350.000 kupaca. Tvrtka zapošljava više od 4.000 zaposlenika, a s povezanim društvima i više od 4.500.

"Usredotočeni smo na daljnje povećanje broja prodajnih mjesta te dodatna ulaganja u razvoj radi zadržavanja pozicije tržišnog lidera u dalmatinskoj maloprodaji te daljnjeg povećanja tržišnog udjela u Hrvatskoj", istaknuo je Tomislav Mamić, vlasnik Tommyja.

Mamić kaže da nema klasičnog recepta za uspjeh u poslovanju. "Za to su nužni upornost, rad, volja i ambicija da se uspije. Tommy je očito, u ovih 27 ili 28 godina koliko posluje, uspio. Mi ćemo i nadalje nastaviti svojim  putem, a vrijeme će pokazati je li on bio ispravan. Uvjereni smo da radimo dobro. Rezultati ove godine jako su dobri, završit ćemo je s rastom prometa i dobiti. Vrlo sam zadovoljan radom i Tommyja i povezanih društava Bobisa i Petasona", naglašava Mamić.

Prestižni certifikat

Kad je riječ o nadolazećim godinama, kaže da je teško prognozirati što će se događati. "Nezahvalno je prognozirati na duže razdoblje jer i globalna kretanja utječu na poslovanje. Naša ambicija je i u narednim godinama nastaviti naš trend rasta. Ne vjerujem da nešto bitno može to promijeniti. Želimo učvrstiti poziciju na tržištu te povećati tržišni udjel i nastaviti s trendom rasta", kaže Mamić.

Najveći dalmatinski poslodavac ističe da su za uspjeh ključni ljudi: "Naravno da su zaposlenici najvažniji resurs za svaku kompaniju. Tommy je ove godine dobio međunarodni certifikat Customers’ Friend, koju nam je dodijelio International Certification Association sa sjedištem u Zurichu, a on je potvrda našeg odnosa prema našim klijentima i  zaposlenicima. Da bismo dobili taj certifkat, prošli smo strog i zahtjevan proces certificiranja koji se provodi u više faza i na više analitičkih razina, a verifikacija i visoke ocjene pokazuju da smo postigli zavidnu razinu odnosa prema kupcima, prema dobavljačima i zaposlenicima. Smatram to najvećim priznanjem koje je Tommy dobio u dosadašnjem poslovanju. Isto tako, u svim anketama poznatih savjetodavnih i revizorskih kompanija nalazimo se u top 10 poslodavaca u Hrvatskoj", kaže Mamić.

Uvijek je, kaže, težio prema najboljem, a da je bio na pravom putu - pokazuju rezultati poslovanja. Koliko će mu dosadašnji pristup biti dovoljan u budućnosti, pokazat će rezultati u narednim godinama. "Na tržištu morate biti konkurentni jer u suprotnom ne možete rasti i, u konačnici, opstati. Nema tu velike tajne. Ako vam ideju i ambiciju prati rezultat, to znači da ste na pravom putu i da ste uspjeli", zaključuje vlasnik Tommyja, najveće tvrtke u Dalmaciji.

Jozo Vrdoljak