Poseban sladoled kojemu je hrvatsko tržište premalo

26. travnja 2020.

Foto: Frigus Vecle

Biznis sa sladoledom Dalibor Jurina započeo je nakon kupnje strojeva u makarskom Premisu. Taj je inženjer elektrotehnike potom učinio niz preinaka i poboljšanja na strojevima u svojoj tvrtki, ali i u drugim tvrtkama koje se bave proizvodnjom sladoleda. Između ostalog, izradio je stroj za punjenje sladoleda, stroj za 3D printanje sladoleda te rotacijski stroj za punjenje čašica sladoledom.

U počecima je bio fokusiran na proizvodnju zanatskog sladoleda, a posljednjih pet godina njegova tvrtka Frigus Vecla proizvodi zdravu i izuzetno niskokaloričnu verziju sladoleda - potpuno je prirodan, bez glutena, laktoze i dodanih šećera te veganski. U certificiranom i visokoautomatiziranom proizvodnom procesu pod brendom Gelati d'Oro izrađuju se sladoledi u sedam okusa: kakao, lješnjak, šumsko voće, mango, jagoda, pistacija i matcha. 

"Već na početku shvatio sam da svoje mjesto na tržištu ne mogu pronaći u nižoj cjenovnoj kategoriji običnog sladoleda ili u serijskoj proizvodnji, nego sam tada odlučio proizvoditi sladoled po starim recepturama, koji se, doduše, i dandanas prodaje. Prodaje ga jedna zagrebačka tvrtka južnokorejskoj aviokompaniji Korean Air za njihovu poslovnu klasu. Nisu to velike količine, ali takvo što čovjeku koji se trudi znači jako mnogo. Naš sladoled nalazi se samo u toj prvoj klasi Korean Aira na letovima Zagreb - Seul - Zagreb, ali nas to ispunjava zadovoljstvom", ističe u razgovoru za Privredni Dalibor Jurina.

Robna marka Gelati d'Oro ima dvije linije: Natura i Special. U Naturi su sladoledi bez glutena te od potpuno prirodnih sastojaka, bez umjetnih dodataka. Special je linija namijenjena osobama koje imaju određeni poremećaj u prehrani. Posljednji proizvod koji su u ovoj tvrtki proizveli jest sladoled bez dodanih šećerra, masnoća i namirnica životinjskog porijekla, te je certificiran kao veganski. "Imaju jako niske kalorije koje u našoj čašici iznose oko 60 kilokalorija, dok je klasičnom sladoledu uobičajno da čašica ima oko 250 kcal, pa time utječemo i na jedan od današnjih najvećih zdravstvenih problema - pretilost. Naš sladoled smiju jesti i dijabetičari i celijakičari", pojašnjava Jurina.

"Ovi su sladoledi ponajprije zdravi jer nemaju dodanih šećera, laktoze ni glutena, a certificirani su kao veganski jer se proizvode bez mlijeka, jaja ili bilo kojeg sastojka koji bi bio povezan sa životinjama. Posljednji, ali ne i manje važan razlog - vrlo su ukusni i kremasti, posjeduju sve karakteristike koje pravi sladoled treba imati", opisuje Dalibor Jurina.

Od Londona do Singapura

Već neko vrijeme sladoled pokušava intenzivnije plasirati na druga tržišta, ali mu se, kako kaže, stalno događaju nepredviđene situacije.

"Prošle godine, kada je naš sladoled trebao krenuti za London, dan prije dolaska partnera iz Londona, dogodio se Brexit. Rekli su da moraju pričekati kako bi vidjeli što će se dogoditi. Javili su se prošlog mjeseca, ali sada je tu koronavirus. Inače, radi se o uvoznicima prehrambenih proizvoda iz Hrvatske. Koronavirus nam otežava plasman sladoleda za Singapur, ali s time u dolazećem razdoblju ne bi trebalo biti problema jer nam je partner već uplatio avans. U Singapur bi trebao ići kontejner našeg sladoleda u prvoj isporuci. Kako nam je uplaćen predujam, siguran sam da neće biti drugih problema, te će naš sladoled vrlo brzo krenuti prema Singapuru. Naš partner iz Singapura isključivo je zbog našeg sladoleda došao u Hrvatsku", kaže Jurina.

Sladoled

Radi se o posebnom sladoledu koji ima visoku cijenu: čašica od 125 mg, primjerice, u Zagrebu se prodaje za 15 kuna. Hrvatska je premalo tržište za takvu vrstu sladoleda, pa se Jurina nada dobrom poslu jer Singapur ima visoke prosječne temperature i sladoled se tamo prodaje cijele godine.

U posljednje tri godine imao je distributera i u Slovačkoj, s kojim su, kaže, solidno radili, ali je Slovak upao u poslovne probleme. "Vidjet ćemo do početka sezone hoće li se uspjeti izvući iz svojih poteškoća", kaže Jurina.

Od ove sezone sladoledi tvrtke Frigus Vecla ulaze i na slovensko tržište. "Tamošnji partner već reklamira naše sladolede, tako da prodaja na tom tržištu ne bi trebala biti problem. Bili smo krenuli i s Norveškom, gdje smo postizali odličnu cijenu, ali nam je distributer otišao u mirovinu. Obećao nam je da će nas spojiti izravno s kupcima. Ipak, najviše živimo od turističke sezone", napominje Dalibor Jurina.

Novi proizvod

Frigus Vecla pokrenuo je i proizvodnju novog proizvoda. "Riječ je o proizvodnji šlaga u čašicama. Iako sam kupca našao i u Splitu, sa šlagom smo uglavnom koncentrirani na Primorsko-goransku i Istarsku županiju. Unatoč višoj cijeni, mogu reći da naš šlag dobro prolazi na tržištu - očito su ljudi prepoznali njegovu kvalitetu. Dok je sladoled sezonski proizvod, prednost je šlaga prodaja tijekom cijele godine. Naša prednost je i to što proizvodimo postojaniji šlag od ostalih na tržištu, koji u kavi može duže stajati nerastopljen", pojašnjava Jurina

Njegova tvrtka zapošljava pet stalnih radnika. "Siguran sam da bi drugi na mome mjestu imali više radnika, ali zahvaljujući nizu preinaka i poboljšanja te posebnim strojevima koje sam proizveo, uspio sam nadomjestiti nekoliko radnika", dodaje Jurina.

 

Jozo Vrdoljak