Što možemo naučiti od Bolta?

25. kolovoza 2019.

Markus Villig, Bolt

Bolt, bivši Taxify, vodeća je europska platforma koja je usmjerena na jednostavniji, brži i pouzdaniji urbani prijevoz. Platformu je osnovao Markus Villig, a pokrenuta je 2013. godine. Bolt je jedna od najbrže rastućih platformi za prijevoz u Europi i Africi, s investitorima koji uključuju Daimler, Didi Chuxing, Korelya Capital te suosnivača uspješnog startupa TransferWise Taaveta Hinrikusa. Bolt ima više od 25 milijuna korisnika u više od 30 zemalja diljem svijeta uključujući i Hrvatsku. Markus Villig jest osnivač i predsjednik uprave kompanije Bolt, zajedno s bratom Martinom. Markus je prije radio u Skypeu, a prvu verziju platforme Bolt izradio je 2013. godine, kad je imao samo 19 godina. Kao najmlađi predsjednik uprave tehnološke kompanije uvršten je i na Forbesovu ljestvicu 30 under 30 za mlade i uspješne poduzetnike, a ujedno je i najmlađi osnivač kompanije vrijedne više od milijardu dolara u Europi.

„Transport je sektor koji omogućava brzi rast zbog toga što mnogim gradovima pogoduje remećenje tržišta. Tradicionalna usluga prijevoza taksijem vrlo je zastarjela. Postala je skupa, a u mnogim zemljama treba se nerazumno dugo čekati na dolazak vozila. Upravo je te nedostatke Markus Villig želio riješiti kad je pokrenuo tvrtku u Estoniji 2013. godine te osobno angažirao prvih 50 vozača za platformu. Naš rast u proteklih pet godina pokazao je da mnogo ljudi širom svijeta razmišlja slično, a Bolt ima više od 25 milijuna korisnika u preko 30 zemalja. No, vidimo da ima još dosta prostora za rast. Naime, samo su četiri posto svih vožnji na zahtjev, a mi vjerujemo da će u idućih 10 godina taj postotak porasti na 25 posto. Najveći je izazov našem rastu u mnogim zemljama to što se pravni sustav nije dovoljno brzo prilagodio kako bi omogućio korištenje novih načina prijevoza za koje su ljudi izrazili potrebu. Svjesni smo da su vozači partneri glavna spona našega poslovnog rasta jer više vozača na našoj platformi znači i kraće čekanje te bolja usluga našim korisnicima“, razjasnila nam je za potrebe ovoga teksta Karin Kase, direktorica komunikacija za srednju i istočnu Europu tvrtke Bolt.

Stoga je, kako napominje Karin Kase, cilj Bolta da ima što je moguće snažniji fer odnos prema vozačima u odnosu na konkurenciju. Primjerice, Bolt, prema njezinim riječima, na hrvatskom tržištu uzima 40 posto manju proviziju za korištenje platforme nego konkurencija. „Tako možemo raditi zbog toga što smo operativno učinkovitiji pa uštede prenosimo na vozače i korisnike. Primijetili smo da je u međunarodnom poslovanju iznimno bitno lokalizirati proizvod odnosno uslugu, kako bi što bolje odgovarao specifi čnim potrebama određenog tržišta. Kako su problemi u prijevozu lokalnoga karaktera, tako su i moguća rješenja za njih. Primjerice, koristimo motore i tuk-tuk vozila u Africi gdje su se pokazali bržima u prometu negoli auti, a u Parizu i Madridu uveli smo električne romobile kako bi korisnici mogli brže i lakše doći do bližih odredišta. Ujedno na svakom od tržišta gdje poslujemo pružamo podršku vozačima partnerima i korisnicima na lokalnom jeziku“, napominje Karin Kase.

Jozo Vrdoljak