Što poslodavci mogu učiniti u borbi protiv koronavirusa?

26. lipnja 2020.

Foto: Shutterstock

Hrvatski zavod za javno zdravstvo, nakon što se broj zaraženih od koronavirusa posljednjih dana u Hrvatskoj povećao, odlučio je ponoviti preporuke za borbu protiv širenja zaraze, s time da su dodatno pojasnili upute za kolektive i poslodavce.

Kad je riječ o općenitim preporukama, posebno se ističe pranje ruku. Za pranje ruku u toaletima potrebno je osigurati toplu tekuću vodu i sapun te papirnate ručnike za jednokratnu upotrebu. Lanene i druge ručnike koji nisu za jednokratnu upotrebu neophodno je ukloniti iz toaleta. Važno je postaviti kante s poklopcima za sigurno odlaganje iskorištenih papirnatih ručnika i drugog otpada u toaletima i drugim prostorijama.

koronavirus, corona, covid-19, virus, maska, dezinfekcija, dezinficijens

Na javna mjesta, na kojima ljudi imaju manje mogućnosti redovito prati ruke, potrebno je staviti dezinfekcijsko sredstvo za ruke koje sadrži 70 posto alkohola ili drugo sredstvo prikladno za korištenje na koži, s deklariranim virucidnim djelovanjem. Naputak o pravilnom pranju ruku također je potrebno izvjesiti na vidljivom mjestu u toaletu.

Preporuka je i da se izbjegava rukovanja te se potiče održavanje udaljenosti od barem 1,5 metra kod razgovora.

Izbjegavate putovanja i vodite evidencije

Isti je tako preporučeno izbjegavanje putovanja koja nisu nužna, posebno u zahvaćena područja. Prije dolaska na posao, zaposlenici trebaju kod kuće, prije dolaska na posao, u jutarnjim satima izmjeriti tjelesnu temperaturu. Ako je viša od 37,2 °C, te se osoba osjeća bolesno ili ima bilo koje znakove bolesti, treba se javiti nadređenom i ne obavljati posao dok se telefonski ne javi liječniku obiteljske medicine.

Ako zaposlenici razviju simptome koji upućuju na COVID-19, kao što su povišena tjelesna temperatura, grlobolja, kašalj, poteškoće s disanjem, ne idu na posao već odmah telefonom obavijeste svog poslodavca i liječnika obiteljske medicine. Preporučuje se svakodnevno vođenje evidencije zaposlenih i njihove prisutnosti na radnome mjestu, i to po smjenama, radi lakšeg praćenja kontakata u slučaju eventualne pojave zaraze. Za potrebe vođenja evidencije prikupljat će se osnovni podatci: ime, prezime i broj telefona.

Kad je riječ o sastancima, konferencijama i poslovnim okupljanjima, iz HZJZ-a preporučuju korištenje telefona, videokonferencija i interneta što je više moguće kao zamjenu za sastanke. Kada su sastanci nužni i neodgodivi, trebalo bi ih organizirati u što većim prostorijama te ostaviti dovoljnu udaljenost, najmanje 1,5 m između pojedinih osoba.

HZJZ preporučuje korištenje medicinskih maski ili maski za lice u zatvorenom prostoru. Na ulazu u prostor i unutar prostora predviđenog za održavanje sastanaka, konferencija i poslovnih okupljanja obvezno je na raspolaganje staviti dovoljan broj dozatora s dezinfekcijskim sredstvom za dezinfekciju ruku svih prisutnih prilikom ulaska i tijekom boravka u njemu. I u ovom slučaju obvezno je vođenje evidencije svih prisutnih, a trebaju se prikupljati osnovni podaci: ime, prezime i broj telefona.

P.hr/I.G.