Prva punionica za ukapljeni prirodni plin za teretnjake

6. prosinca 2019.

Foto: Butan Plin

U Kukuljanovu na području Grada Bakra otvorena je prva punionica za ukapljeni prirodni plin za teška teretna i komunalna vozila u Hrvatskoj, koju je u sklopu slovensko-hrvatskog projekta izgradnje punionica UPP-a izgradila tvrtka Butan plin iz Novigrada. Otvaranjem ove punionice ostvaren je još jedan važan korak prema uspostavi infrastrukture za alternativna goriva u Hrvatskoj. 

Riječ je o hrvatsko-slovenskoj investiciji u vrijednosti od gotovo 2,5 milijuna eura, koja se realizira u sklopu Instrumenta za povezivanje Europe (CEF), uz financijsku podršku europske agencije INEA koja raspolaže s ukupno 23,7 milijardi eura za financiranje komponente prijevoza. Predviđeno je da će do 2030. godine punionice LNG-a za teretna vozila biti izgrađene uz autoceste u Zagrebu, Zadru, Splitu, Slavonskom Brodu, Osijeku i Pločama u sklopu europskog projekta Blue Corridor. 

Butan plin lpg

Punionicu je ispred nositelja aktivnosti na stvaranju preduvjeta za korištenje alternativnih energenata u prometu Hrvatske otvorio pomoćnik ministra mora, prometa i infrastrukture Alen Gospočić, koji je istaknuo kako Ministarstvo daje punu podršku ovakvim i sličnim projektima te podupire međunarodnu suradnju u području razvoja infrastrukture za alternativna goriva.

"Projekt prve hrvatske punionice za ukapljeni prirodni plin sada je upisan u europsku mrežu LNG punionica. Projektom koji su financirali slovenski i hrvatski partneri obuhvaćene su tri punionice za LNG na području Slovenije i Hrvatske: Sežana, Kukuljanovo i uskoro Ljubljana, a s punionicom u Rijeci Hrvatska se napokon uključuje u europski projekt Blue Corridor i postaje dijelom europske infrastrukture punionica za LNG kao alternativno gorivo s niskim udjelom ugljika za teška cestovna vozila", kazao je Gospočić dodajući kako će ova punionica imati ogroman gospodarski, ekonomski i ekološki značaj jer će pridonositi snažnijem korištenju UPP-a/LNG-a u teškome teretnom prometu, dekarbonizaciji prometnog sustava te poboljšanju okolišne učinkovitosti prometnog sektora.

Igor Grozdanić iz Hrvatske gospodarske komore smatra da je to početak jedne nove priče gdje bi se, prema nacionalnome integriranom energetskom planu, trebalo do 2030. otvoriti desetak punionica. Grozdanić smatra da je to prethodnica LNG projektu na otoku Krku.

Tijekom programa otvaranja IVECO je premijerno prikazao svoj novi model Stralis NP u konfiguraciji 4x2 tegljača, opremljen s dvama LNG spremnicima kapaciteta 540 litara, odnosno ukupnog kapaciteta 1.080 litara, čime je uspio postići autonomiju kretanja i do 1.600 kilometara.

J.V./P.hr