Turističke agencije očekuju snažniju podršku

1. lipnja 2020.

Foto: Pixabay

Iz  Udruge hrvatskih putničkih agencija su priopćili da su se izborili za produžetak mjera koji se odnosi na očuvanje radnih mjesta te su dodali da je to rezultat njihovih argumentiranih zahtjeva prema Ministarstvu turizma.

Uvaženi argumenti

„Udruga hrvatskih putničkih agencija predložila je konkretne mjere Ministarstvu turizma vezano uz opstanak turističkih agencija koje su se uslijed pandemije koronavirusa našle u iznimno teškoj situaciji te im je onemogućeno redovno poslovanje i naneseni veliki gubitci. Hrvatski zavod za zapošljavanje prihvatio je argumente UHPA-e i uključio turističke agencije u potpore za lipanj.  Iako je uslijed popuštanja mjera turističkim agencijama omogućen rad, većina kolega, pa i ja osobno, s pravom se pita ima li svrhe otvarati poslovnice u trenutku u kojem, unatoč dobroj epidemiološkoj situaciji, turističke agencije i dalje imaju propisane najrigoroznije uvjete za poslovanje što nam dodatno otežava već ionako tešku situaciju. U takvim uvjetima, inzistirali smo na produženju potpora od strane HZZ-a i zadovoljni smo što su naši argumenti upućeni prema Ministarstvu turizma prihvaćeni“, istaknuo je  Tomislav Fain, predsjednik UHPA-e.

Osigurati likvidnost

Potpore mjera za očuvanje radnih mjesta važna su, ali ne i jedina potpora koju turističke agencije trebaju i očekuju jer, za razliku od drugih uslužnih djelatnosti kojima je omogućen rad i koje su u mogućnosti ostvariti promet i osigurati likvidnost poslovanja, agencije to, prema optimističnim procjenama, neće biti u mogućnosti do ljeta 2021. godine. Zato je od iznimne važnosti osigurati daljnji kontinuitet potpora za očuvanje radnih mjesta, ali i dodatnih mjera. UHPA inzistira na odgodi plaćanja ostalih javnih davanja čija je naplata u nadležnosti Porezne uprave te traži plasman novih linija za osiguranje likvidnosti s duljim periodom korištenja i osiguranju bespovratnih potpora sektoru kroz sredstva EU.

„Pozdravljamo otvaranje granica i napore koji se ulažu da se turistička slika Hrvatske kao sigurne destinacije plasira širom Europe, ali moramo biti svjesni da svojim trenutnim aktivnostima udaramo temelje za turističku sezonu 2021. koja će biti pravi pokazatelj jesmo li se, i u kolikoj mjeri, oporavili od posljedica ovih trenutnih događanja. Iako sam vječiti optimist, svjestan sam da mnoge turističke agencije neće biti u mogućnosti poslovati bez podrške države te očekujemo daljnju podršku i donošenje mjera u suradnji sa strukom“, zaključuje Fain.

 

J.V./P.hr