e-Privredni

A+ A A-

Najveća vrijednost ipak su ljudi

Ludbreška Oprema proizvodi uređaje za ugostiteljstvo, ponajprije rashladne uređaje za hlađenje i točenje piva, zatim sokova, vina, vode, soda-vode i dr. Tvrtka je nastala 1976. godine kada je američka tvrtka Cornelius tražila poduzeće za proizvodnju rashladnih uređaja kako bi se probila na tržište na prostru bivše Jugoslavije, te je tadašnja Oprema ugovorila petogodišnju suradnju.

Nakon što je suradnja prestala, Oprema je već samostalno proizvodila svoje prve proizvode i tu je počeo daljnji razvoj poduzeća. Valja naglasiti kako je 1976. ova tvrtka imala 10 zaposlenih, a danas, kaže nam Domagoj Cvetko, predsjednik Uprave, ona broji 200 zaposlenih, proizvodi 34.100 aparata godišnje, a u prosjeku 134 aparata dnevno. K tomu, u 2017. godini ostvarila je 113 milijuna kuna prometa, proizvodne hale prostiru joj se na 4.759 četvornim metara, a 93 posto prometa ostvaruje izvan Hrvatske.

"Kvalitetu omogućuje dugoročni know-how, vlastiti laboratorij te educirani stručni kadar. Usmjereni smo k razvoju inovacija, a ulaže se i u digitalizaciju s ciljem stvaranja suvremenog poduzeća prema konceptu industrije 4.0. Vođeni smo načelima društveno odgovornog poslovanja, a najveću vrijednost poduzeća vidimo upravo u upravo ljudima. Cilj nam je osvajanje novih tržišta, a sa postojećim kupcima izgraditi dugoročne partnerske odnose te se tako ojačati i zauzeti lidersku poziciju na globalnom tržištu", objašnjava nam prvi čovjek Opreme.

Nova tržišta

Sve velike tvrtke koje su konkurencija Opremi, nastavlja Cvetko, uporište u svojemu poslovanju imaju upravo na domaćem tržištu. "Ali, radi veličine populacije i njezine nedovoljne konzumacijske moći, Oprema, koje snabdijeva ugostiteljski sektor ne može opstati poslujući na hrvatskom tržištu. To nas je natjeralo da potražimo nova tržišta i okrenemo se izvozu. Moramo napomenuti da unatoč navedenom u zadnjih nekoliko godina osjećamo rast Horeca kanala, dakle, hotela, restorana, caffe barova...", napominje on, dodajući kako je tijekom godina poslovanja u Hrvatskoj ova tvrtka naišla na mnogo prepreka. "Primjetan je kontinuirani odljev radne snage. Jedan od kamena spoticanja je i preveliko porezno opterećenje. Rasterećenje u tom vidu pomoglo bi nam i u zadržavanju radnika, ali i u daljnjim ulaganjima", naglašava Cvetko.

Banke u Hrvatskoj, dodaje, prepoznaju poslovne ideje. "Oprema ima dobar odnos s bankama i one prate nas i naše potrebe već dugi niz godina", kaže.

Tvrtka je izuzetno uspješna na EU natječajima te je do sada povukla više od šest milijuna kuna bespovratnih sredstava. Tako će projektom pod nazivom Jačanje konkurentnosti tvrtke Oprema kroz proširivanje kapaciteta postojeće poslovne jedinice i poboljšanje tehnološke spremnosti, koji traje od 2017. do 2019. godine dobiti 5,6 milijuna kuna za kupnju novih strojeva, proširenje proizvodnoga pogona, povećanje kvalitete postojećih proizvoda te energetsku učinkovitost.

Ukupna vrijednost projekta je 15 milijuna kuna, a sa završetkom projekta planiraju zaposliti 21 novog radnika. Cilj ovog projekta je povećanje konkurentnosti poduzeća na međunarodnom tržištu kroz modernizaciju proizvodne tehnologije i proizvodnih procesa s komponentom ekološke održivosti. Jedna od svrha projekta je ostvarivanje više dodane vrijednosti proizvoda tvrtke čime će se podići kvaliteta finalnog proizvoda tvrtke.

Postizanje veće stope energetske efikasnosti tvrtke i proizvodnog pogona spajanjem proizvodnih hala te razvoj internih kapaciteta i stručnosti tvrtke također su jedna od svrha ovog projekta.

Bespovratna sredstva

Povećanje kapaciteta proizvodnje zahtijeva i novo zapošljavanje djelatnika, za što na području grada Ludbrega postoje predispozicije. Navedenim se utječe na smanjenje broja nezaposlenih osoba na području grada Ludbrega i Varaždinske županije.

U dograđenom prostoru sa novom opremom stvaraju se predispozicije za povećanje kvantitete i kvalitete postojećih proizvoda, kao i proizvodnje novih, inovativnih proizvoda. Tvrtka će moći odgovoriti na potrebe tržišta, što sada nije moguće zbog nedostatka kapaciteta, kako prostornog, tako i proizvodnog. S obzirom na to da je tvrtka izvozno orijentirana, unapređenje kapaciteta proizvodnje će pridonijeti jačanju upravo ove uloge.

S ciljem plasmana svojih proizvoda na nova tržišta, javili su se i na natječaj Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta pod nazivom Certifikacijom proizvoda do novih tržišta kako bi ishodili potrebne certifikate za svoje proizvode i osvojili gotovo 170.000 kuna bespovratnih sredstava.

"Tvrtka je uvidjela i prednosti povlačenja bespovratnih sredstava iz EU fondova prije šest godina, radi čega je angažirala vlastite resurse kako bi izvukla maksimalne potpore za projekte iz različitih segmenata poslovanja. Za EU projekte treba imati dobar plan, viziju i držati se pravila igre jer krivi korak može rezultirati gubitkom odobrene potpore", ističe on, dodajući kako je kontinuirani razvoj poduzeća, kako proizvoda tako i tehnologija, procesa i znanja imperativ za budućnost. "Tvrtka će razvijati nove uređaje poput aparata za kavu, čaj i općenito one za grijanje napitaka, s obzirom na to da je do sada fokus bio na rashladnim uređajima, dok ćemo postojeće kontinuirano unapređivati. Težimo povećanju tržišnih udjela i osvajanju novih tržišta, a veliki potencijal vidimo na tržištu Sjeverne Amerike i Australije. S povećanjem obujma poslovanja svakako će biti potrebe za novom radnom snagom, a napore ćemo dalje ulagati u daljnju modernizaciju i digitalizaciju u skladu s načelima industrije 4.0", zaključuje Domagoj Cvetko.
Boris Odorčić

Privredni vjesnik d.o.o. Kačićeva 9 Zagreb